Zo dom, broedmachine uitgezet, komt dit nog goed??

eieren, broeden en kuikens

Moderator: Jan Willem

• Advertentie

Zo dom, broedmachine uitgezet, komt dit nog goed??

Berichtdoor sabrina op 15 Mei 2014, 18:07

Vanmorgen toen ik mijn bed uitkwam gelijk naar de broedmachine om na te checken en eitjes te keren.

Huh waarom knippert het lampje niet, hè wat is er met de hygrometer aan de hand, hij staat op 80% uhhh deksel omhoog, hellup eitjes allemaal koud. Vlug op onderzoek uit, ehh stekker zit in verlengdoos. oh neee de stekker zit niet meer in het stopcontact!!

Ik ben gisteravond om 23:45 naar bed gegaan, en automatisch de stekker van de laptop eruit getrokken, verdorie daar zit ook de stekker van de broedmachine in!!!!

Dom, Dom, Dom, o,nee wat erg!! vlug eitjes even onder 2 broedse kippen gedaan en de broedmachine weer op temperatuur gebracht. Eitjes na een tijdje weer in de broedmachine gedaan!!!
Staat nu weer op de juiste temperatuur enz.
Maar ja gaan ze nu nog uitkomen!!!!!
Ze moesten de 21e uitkomen.
Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt, of weet iemand of het heel erg is dat ze ongeveer 5 à 6 uur zonder warmte hebben gezeten, ik weet ook niet precies hoelang ze echt koud hebben gelegen. Ik zal het nu gewoon af moeten wachten, natuurlijk kan ik ze schouwen maar ik wil er zo min mogelijk meer aan komen!!
Wie o wie kan mij antwoord geven??
Groetjes Sabrina
sabrina

Re: Zo dom, broedmachine uitgezet, komt dit nog goed??

Berichtdoor jpk op 18 Mei 2014, 10:04

Normaal gezien zou dat geen kwaad kunnen. Broedende kippen verlaten regelmatig ook het nest om te drinken of te eten.
Kleinvee te koop of gezocht? Adverteer gratis op KLEINVEEMARKT
Website Croad Langshan: http://www.croadlangshan.be
Gebruikers-avatar
jpk
Beheerder

Terug naar Eieren, broeden en kuikens