Tentoonstelling

• Advertentie

Re: Tentoonstelling

Berichtdoor Johan op 08 Feb 2010, 01:09

Als ik op de keurkaart laat zetten dat de ring afschuifbaar is, dan haal ik de ring er ook helemaal af en laat deze aan de schrijver zien. En doe hem er dan weer om. En nog zijn er dan fokkers die dan nog durven te beweren dat de ring niet afschuifbaar is.
Soms heb ik ook wel eens, dat ik de ring wel af zou kunnen krijgen, maar ben dan bang dat ik de ring niet meer zonder de poot te beschadigen of heel moeilijk omkrijg. Dan laat ik het dier gewoon meedoen en zeg ik er niets van.
Dus voor mij is het het afschuifbaar zijn van een ring heel concreet.
Johan

Berichtdoor brendavanopstal op 08 Feb 2010, 12:29

Dit zou voor mij als fokker allerzins acceptabel zijn,mits dat er wel een opmerking vermeld word,zodat wij als fokker weten waar we aan toe,en om hier naar toe te werken. ;)
Ik heb het idee dat uw collega een andere zienswijze hanteert.
U merkt ook, terecht, op,dat u de ring af zou KUNNEN krijgen,maar dat u dan in een bepaald geval dit niet doet om de poot niet te beschadigen;ik denk dat daar het criterium ligt.
Rob.
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor brendavanopstal op 27 Feb 2010, 17:16

gisterenavond vergadering van de speciaalclub.
de beste haan zilver 2009-2010;Rob van Opstal
de beste hen zilver 2009-2010;Rob van Opstal
algemeen kampioen en de wisselbeker;onze secretaris met een verschil van 6 punten van de maximum te behalen 800 :lol: !
doordat we in Utrecht een O hadden(afschuifbare ring),visten we achter het net,als we daar een klein ZGtje hadden,hadden we ruim voldoende!
MAAR het is een WISSELbeker en deze bokaal verdient het om door meerdere goeie fokkers gewonnen te worden ;)
zo blijft de competitie gezond :D
Rob.
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor milan op 04 Mrt 2010, 20:33

brendavanopstal schreef:In Utrecht hebben we matig gescoord.Haan oud 1e ZG 94(F type en F oogkleur),haan oud ZG 93(wel F type en bouw en F oogkleur wat bij ons altijd zeer moeilijk is),hen jong 2x ZG 94(zie hanen) en 1x een O wegens afschuifbare ring... :cry: we hebben het met 3 mensen ter plaatse geprobeert om de ring er af te schuiven en dat lukte niet ZONDER het dier pijn te doen!in Fijnaart heb ik hetzelfde gehad met 2 dieren!een collega Chaamse fokker had hetzelfde in Utrecht en die tekent beroep aan,we zullen zien.

Ik vindt deze uitslagen te relativeren,ze zijn tenslotte al een heel TTseizoen mee geweest en dan gaat de conditie wel achteruit.Nu mogen ze lekker op conditie komen en fokken maar.
Rob.

Beroep aantekenen vind ik wel heel ver gaan hoor ! Afneembaar is afneembaar, als je het dier pijn doet of niet de ring is afneembaar. De keurmeester is zeker en vast niet in fout. Je hebt keurmeesters die er soepeler in zijn en pas een / geven als de ring eraf schuift zonder problemen...
milan

Berichtdoor Johan op 05 Mrt 2010, 01:49

Beroep aantekenen kan als men zich niet aan de reglementen gehouden heeft. In de reglementen van de Championshow (volgens mij zijn ze een s vergeten) staat: "De beslissing van de keurmeester is bindend en zonder beroep."
Kortom verspilde energie.
Johan

Berichtdoor brendavanopstal op 05 Mrt 2010, 11:33

denk ik ook Johan.

De keurmeester in kwestie,Ad Boks,is er wel op aangesproken.Hierdoor voelde hij zich persoonlijk ,,aangetast"en wou er verder niet op in gaan........................................................................................ :|

en ach,beroep aantekenen,als ik er veel geld mee zou kunnen verdienen,allee :)
Rob.
brendavanopstal

Berichtdoor brendavanopstal op 20 Nov 2010, 17:23

heej, enigste ingezonden dier, hen F96...je hebt er maar 1 nodig...HAAHAAAA...reserve kampioen...
brendavanopstal

Vorige

Terug naar Chaams hoen