broedse zijdehoen

• Advertentie

broedse zijdehoen

Berichtdoor linske op 07 Jul 2010, 20:40

Mijn zijdehoen is dus broeds maar ik weet het is al wat laat om er nu nog eitjes onder te leggen maar ik heb er in mijn broedmachine eitjes van haar liggen en die zouden volgende week woensdag moeten uitkomen.
kan ik misschien een paar eitjes onder haar leggen?
groetjes
Laatst gewijzigd door linske op 08 Jul 2010, 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
linske

Re: broedse zijdehoen

Berichtdoor henk op 08 Jul 2010, 11:12

doen
henk

Berichtdoor brendavanopstal op 10 Jul 2010, 14:19

niet te lang mee wachten, want ze maken al dagen voor het uitkomen verbaal kontakt.Zo kennen ze elkaar.
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor milan op 10 Jul 2010, 21:23

brendavanopstal schreef:niet te lang mee wachten, want ze maken al dagen voor het uitkomen verbaal kontakt.Zo kennen ze elkaar.

Hoezo ?
Je kan ook eendagskuikens onder een kloek zetten, en deze hebben geen verbaal contact vanuit het ei gemaakt...
milan

Berichtdoor linske op 11 Jul 2010, 15:18

ik heb ze donderdag appart gezet en drie eitjes onder haar gelegd,ben echt benieuwd dat het gaat lukken ze blijft er in iedergeval toch mooi op zitten.groetjes
linske

Berichtdoor brendavanopstal op 13 Jul 2010, 08:48

nou Milan, dan heb je een makke kloek.ik heb het al meerdere malen geprobeerd bij zijdehoen en wyandotte, maar moeders vermoorde ze bijkant :?
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor milan op 13 Jul 2010, 23:12

brendavanopstal schreef:nou Milan, dan heb je een makke kloek.ik heb het al meerdere malen geprobeerd bij zijdehoen en wyandotte, maar moeders vermoorde ze bijkant :?

Je moet ze eronder zetten he, als je ze er naast of ervoor zet zullen ze de kuikens niet accepteren.
milan

Berichtdoor brendavanopstal op 14 Jul 2010, 11:33

jaaahaaaa(haaahaaa)

ik leef niet onder een tegel, zover ben ik al jaaaaaren... ;)

nee echt, alle gekheid op een houtje, vanalles geprobeerd bij 5 verschillende kloeken.ze hadden MOORD in de ogen!
aan de andere kant..ik zet wel eens 2 broedse kloeken in een hok en dan accepteren ze elkaars kuikens wel :)
brendavanopstal

Berichtdoor milan op 14 Jul 2010, 19:01

Dan ben jij één van de ongelukkigen waarbij het niet lukt ! :D
milan

Berichtdoor silkiegarden op 08 Okt 2010, 09:43

Mijn ervaring is dat kippen ook elk hun eigen karakter hebben, zoals mensen.
Sommige zijdehoenhennetjes zijn verslaafd aan moedertje spelen en aanvaarden alle kuikentjes met veel plezier.
Andere daartegen zijn zeer agressief tegen vreemde kuikens en/of eieren, dit wil niet zeggen dat het slechte moeders zijn, hun eigen kuikens verdedigen ze zeer goed.
Leer het karakter van je kippen kennen en dan zal je weten wat te doen. ;)

http://silkiegarden.blogspot.com/
Gebruikers-avatar
silkiegarden

Berichtdoor Tom S op 08 Okt 2010, 20:25

Ik heb vroeger ook steeds met succes, zelfs al oudere kuikens, onder een pleegmoeder geplaatst. Ik deed dat wel altijd in het donker. Daarna wel nog eens controleren of ze zeker geaccepteerd zijn. Belangrijk is ook om de hennen eerst een tijdje te laten broeden, want de meesten snappen het niet als er na een dag broeden al een kuiken zit :)
Gebruikers-avatar
Tom S

Terug naar Zijdehoen