eieren legen

• Advertentie

eieren legen

Berichtdoor bouwknecht op 13 Mrt 2010, 00:16

hallo
heb vorig jaar in november zijde hoenders gekregen. Hieruit heb ik 3 hennen gehouden en een haan nog bij gekocht. Nu de vraag waneer begint een zijde hoen ongeveer te leggen. Heb al van verschillen de mensen gehoort dat hun kippen terug aan het leggen zijn of is dit bij een zijdehoender veel later dan bij een andere kip.

groetjes
bouwknecht

Re: eieren legen

Berichtdoor brendavanopstal op 13 Mrt 2010, 20:30

hoe oud zijn je dieren?
de meeste rassen zijn toch wel met het half jaar aan de leg.zijdehoentjes leggen de winter door,en er zaten bij mij met 15c vorst 2 hennen te broeden.
Rob.
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor bouwknecht op 14 Mrt 2010, 23:26

hoi
vorig jaar (november) toen dat ik deze kippen kreeg was het moeder dier met 8 jongen aan het rond lopen hier van heb ik 2 hennen gehouden en het moeder dier. en heb hier vorige week nog een haan bij aangeschaft die 1 jaar is. Dus ik zou toch denken dat de moeder zeker oud genoeg is om eieren te leggen.Of kan het meschien ook aan het voeder liggen?
alvast bedankt om zo snel te reageren. groetjes jochem
bouwknecht

Berichtdoor brendavanopstal op 16 Mrt 2010, 22:14

ik denk dat je even geduld moet hebben (zoals zoveel anderen)!het weer gaat omslaan en dan... :lol:
ik ben zelf al 3 maanden te laat met het broeden ondat mijn hennen niet aan de leg waren,,normaal"heb ik eind december kuikens,en nu nagenoeg niks :(

ALLES KOMT GOED. ;)

Rob.
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Terug naar Zijdehoen