Serama

• Advertentie

Re: Serama

Berichtdoor jack op 14 Jun 2010, 16:47

ik train ze ook niet ..kip moet kip zijn of het nu een serama , of een brahma is .

de serama is een leuke kip om te houdem ( of te fokken ....
het si ook zo van een foto, is het moeilijker te zien hoe een dier is .ook als het zich beweeg .heeft het toch net weer een iets andere houding ...zelfde met foto,s als ik de mijne er op zet .gewoon klik klik .hahahah

en de liefheber ziet ze wel in het echt
jack

Berichtdoor henk op 14 Jun 2010, 17:08

Geen discussie zegt Liezy
Alleen dit nog als je een serama op een foto beoordeeld dan beoordeel je hem/haar zoals hij/zij er op staat niet meer en niet minder en dat kan prima en is zelf zeer leerzaam

Veel plezier met jullie kipjes
Over Serama's spreken we wellicht nog wel eens weer
henk

Berichtdoor Ruben op 14 Jun 2010, 17:15

Liezy schreef:En dan laat je foto's van Wildrik Peping zien en dan geven ze daar ook negatieve commentaar op omdat mijn naam erbij staat...

Voor de duidelijkheid:
Liezy schreef:@ Ruben :

Wat vind je dan van deze Serama haan?

Afbeelding

Ruben schreef:Het diertje staat nogal ongelukkig op de foto, dus die gaat er in't echt anders uitzien... Lijkt me ook nog een jong dier, want heel krap bevederd en de borst kan voller. Wel mooi klein kammetje en kinlellen. Op deze foto lijkt hij ook voldoende kort en opgericht, maar zoals gezegd is het niet direct de meest geslaagde foto om er iets over te kunnen zeggen.

Er zijn hier trouwens andere fokkers die veel meer ervaring hebben met Serama's dan ik, dus je kan het best daaraan vragen.

Ik zou niet weten waar de negatieve commentaar staat, buiten dat het dier nog jong is en dus nog niet volledig klaar (en dus krappe bevedering en borst nog niet volledig gevuld) en dat de foto weinig flatterend is. Zegt niets over het dier.

Ik ga echt niet zo kinderachtig zijn om iemands dier anders te beoordelen omdat het van die persoon is. Lees wat er staat en speel het een beetje fair aub...
Ruben

Berichtdoor Liezy op 14 Jun 2010, 18:13

Ruben schreef:
Liezy schreef:En dan laat je foto's van Wildrik Peping zien en dan geven ze daar ook negatieve commentaar op omdat mijn naam erbij staat...

Voor de duidelijkheid:
Liezy schreef:@ Ruben :

Wat vind je dan van deze Serama haan?

Afbeelding

Ruben schreef:Het diertje staat nogal ongelukkig op de foto, dus die gaat er in't echt anders uitzien... Lijkt me ook nog een jong dier, want heel krap bevederd en de borst kan voller. Wel mooi klein kammetje en kinlellen. Op deze foto lijkt hij ook voldoende kort en opgericht, maar zoals gezegd is het niet direct de meest geslaagde foto om er iets over te kunnen zeggen.

Er zijn hier trouwens andere fokkers die veel meer ervaring hebben met Serama's dan ik, dus je kan het best daaraan vragen.

Ik zou niet weten waar de negatieve commentaar staat, buiten dat het dier nog jong is en dus nog niet volledig klaar (en dus krappe bevedering en borst nog niet volledig gevuld) en dat de foto weinig flatterend is. Zegt niets over het dier.

Ik ga echt niet zo kinderachtig zijn om iemands dier anders te beoordelen omdat het van die persoon is. Lees wat er staat en speel het een beetje fair aub...

Ruben we waren op het andere forum al overeengekomen dat we erover gingen ophouden en nu begin je hier weer...

Voor de duidelijkheid, het was op het andere forum opgehelderd en er is zand over gegooid dus begin niet weer hé?! Wordt volwassen Ruben... Je moet leren wanneer het genoeg is...

Voor mensen die het van het begin willen volgen kan je naar het andere forum gaan http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewto ... =2&t=47705 en daar alles lezen hoe het ECHT gegaan is...
Cochin krieltjes
Vnl. buff, rood en 1 patrijsje
Serama's
Chabo kuikentjes

Website : http://www.everyoneweb.com/thevalleyoftheblackcreek/
Liezy

Berichtdoor Liezy op 14 Jun 2010, 18:35

henk schreef:Geen discussie zegt Liezy
Alleen dit nog als je een serama op een foto beoordeeld dan beoordeel je hem/haar zoals hij/zij er op staat niet meer en niet minder en dat kan prima en is zelf zeer leerzaam

Veel plezier met jullie kipjes
Over Serama's spreken we wellicht nog wel eens weer

Henk, ik weet inmiddels al wat er fout aan is en begin het nu stilaan beu te worden... Het heeft op een ander forum veel stof doen opwaaien, ik wil niet grof overkomen maar heb er even genoeg van...
Cochin krieltjes
Serama's
Chabo kuikentjes

Liezy

Berichtdoor Pelleke op 14 Jun 2010, 18:44

hoi allemaal ik heb het een en ander gevolgd maar hou er toch rekening mee dat het een hobby is en niets anders dan dat, onze eigen dochters zijn toch bijna ook niet allemaal Miss Universe?? maar blij zijn we zeker wel met ze of niet!! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Gebruikers-avatar
Pelleke

Berichtdoor Liezy op 14 Jun 2010, 18:45

Pelleke schreef:hoi allemaal ik heb het een en ander gevolgd maar hou er toch rekening mee dat het een hobby is en niets anders dan dat, onze eigen dochters zijn toch bijna ook niet allemaal Miss Universe?? maar blij zijn we zeker wel met ze of niet!! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Mooi gezegd Pelleke!!!! Fijn dat er mensen zijn die het begrijpen!!!!
Cochin krieltjes
Serama's
Chabo kuikentjes

Liezy

Berichtdoor jack op 14 Jun 2010, 18:59

tuurlijk is het een hobby en ik geniet er ook van als andere mensen serama hier hebben gehaald en dat die ook weer veel plezier er van hebben ......

@ liezy
er zijn hier weer een aantal serama kuikens geboren .......of het het goede type is ??? ze zijn nog klein maar we hopen dat ze mooi op mogen groeien tot echte serama kipjes ... :D
jack

Berichtdoor jack op 14 Jun 2010, 18:59

tuurlijk is het een hobby en ik geniet er ook van als andere mensen serama hier hebben gehaald en dat die ook weer veel plezier er van hebben ......

@ liezy
er zijn hier weer een aantal serama kuikens geboren .......of het het goede type is ??? ze zijn nog klein maar we hopen dat ze mooi op mogen groeien tot echte serama kipjes ... :D
jack

Berichtdoor Liezy op 15 Jun 2010, 08:58

jack schreef:tuurlijk is het een hobby en ik geniet er ook van als andere mensen serama hier hebben gehaald en dat die ook weer veel plezier er van hebben ......

@ liezy

Succes ermee, Jack!!! Ik denk dat er wel wat mooie gaan tussen zitten... ;)
Cochin krieltjes
Serama's
Chabo kuikentjes

Liezy

Berichtdoor Ruben op 15 Jun 2010, 08:59

@ Liezy: lees nu toch eens een keer wat er staat. :roll:
Is het niet logisch dat als je achter iemands rug op een ander forum de persoon in kwestie allerlei woorden in de mond legt die hij zelf niet gebruikt heeft (ik herhaal: waar staat de negatieve commentaar?), dat die persoon dat even recht zet, ook al had jij in je eentje besloten dat "we" erover moesten ophouden.
Achterklap en zwartmakerij, daar kan ik niet tegen (en getuigt ook van weinig volwassenheid), vandaar de kleine rechtzetting zodat iedereen hier ook kan zien wat er nu echt gezegd werd en niet wat jij denkt dat er gezegd werd.
Ruben

Berichtdoor Liezy op 15 Jun 2010, 09:16

@Jack : Hier nog foto's van een haantje dat ik bij jou had gekocht... Ik vind hem prachtig geworden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is hetzelfde haantje met één van de hennetjes vanonder de kloek van bij jou :

Afbeelding

Mooi vind je niet?
Cochin krieltjes
Serama's
Chabo kuikentjes

Liezy

VorigeVolgende

Terug naar Serama