nieuw serama haantje

• Advertentie

nieuw serama haantje

Berichtdoor jolanda op 16 Mrt 2010, 13:58

Hallo
ik heb n nieuw serama haantje van 1 jaar oud
maar iedere x als die buiten komt dan gaat hij achter mijn krul chabo haantje aan , en dan pikken ze zich tot bloedens toe , wat kan ik nu t beste doen?
ze kunnen apart slapen dat is niet het probleem , maar als ze buiten lopen dan gaat hij achter de krul aan , en ik heb geen optie om ze apart te laten lopen , omdat ze in de tuin los lopen allemaal
t haantje is 1 jaar oud en dat krulletje is anderhalf jaar oud
wie weet raad , want ik wil hem het liefst houden , maar als t niet klikt tussen de 2 , dan ben ik verplicht mn serama haantje weg te doen

Re: nieuw serama haantje

Berichtdoor Johan op 17 Mrt 2010, 10:48

Als je kippen, die niet gewend zijn aan elkaar, bij elkaar gaat zetten, dan moeten ze opnieuw de pikorde samenstellen. Wie is de baas in de nieuwe orde. Maar niet alleen de baas, ook de nr. 2 en 3 en 4 etc. moeten opnieuw bepaald en uitgevochten worden. Wat er bij jou gebeurd is dus heel natuurlijk gedrag en het zou niet goed zijn als het niet gebeurde. Je zult dit proces ook zijn gang moeten laten gaan. Laat ze maar bepalen wie de sterkste is. Op een gegeven moment zal 1 zich gewonnen geven. Meestal gaat het vanaf dat moment goed. Het wil wel een keer zijn dat de verliezende haan in een hoekje ergens gaat zitten en dat de andere haan nog steeds op hem inpikt. Dan is het zaak om goed uit te kijken en de hanen eventueel uit elkaar te zetten.
Johan

Berichtdoor brendavanopstal op 19 Apr 2010, 13:09

het zijn wel 2 hanen hè.....,zonder hennen?

zal wel knokke (..niet aan zee :D )blijven :?
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor jolanda op 19 Apr 2010, 23:47

ne ze hebben in totaal 14 hennen tot hun beschikking , ik heb hem toch weg moeten doen , t ging echt niet
jolanda

Berichtdoor brendavanopstal op 20 Apr 2010, 09:14

jammer!die dingen komen helaas voor :?
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor jolanda op 22 Apr 2010, 21:12

ja inderdaad , maar daar heeft hij t ook heel goed en een hele grote wei met veel hennen en ook haantjes , maar omdat het zo groot is komen ze zich niet zo vlug tegen :lol:
jolanda

Terug naar Serama